Living it & loving it!

5 december 2014 - Mission Beach, Australië

Hello lovely people,

How are you all doing?

Ik ben momenteel at Jackaroo's Hostel Mission Beach en hier hebben ze een laptop die de gasten mogen gebruiken.. lucky me dus kan ff kort een update gegeven.

Ik ben nu een weekje weg and it has been awesome.

In Cairns aangekomen and it has been bloody hot, dat was wel eventjes wennen. Bij het hostel aangekomen, partyhostel Gilligans, kon ik nog niet inchecken dus backpack gedropt, wat luchtigs aangetrokken en naar the Lagoon/Espanada gegaan om daar te chillen. Echt mooi daarzo en lovely weer. Eind van de middag naar Gilligans gegaan om in te checken, ik zat in een dorm met 6 English lads dus gezellig was het zeker hahaha. 2 nachtjes uitgegaan om de volgende ochtend met een kater in het zwembad te duiken om mijn PADI te halen met PRO DIVE CAIRNS en voorbereid te worden om op the Great Barrier Reef te duiken. En het was zo fucking mooi!! Ik heb alles gezien wat je zou willen zien: seaturtle, sharks, stingrays, clownfish, baracuda, parrotfish en eigenlijk zoveel vissen waarvan ik de naam niet weet. 9 duiken gedaan op the GBF, 1 woord: GEWELDIG!

Ik had daarna nog 1 dagje left to spend in Cairns en ik wilde graag naar de watervallen, maar natuurlijk had ik dat weer last minute besloten dus dat zat vol. Gelukkig heb ik Jasper leren kennen op het schip en maakte we dinsdagavond het plan om woensdagochtend vroeg te vertrekken richting Port Douglas, Cape Tribulation, Daintree Rainforest, nachtje daar te spenden en de volgende ochtend terug te rijden richting Mission Beach via the waterfalls. Het was een awesome roadtrip! Awesome scenery richting Port Douglas in Susie (how I named the van), een oud busje, geen airco met een bed erin en die nogal moeite had met de heuvels, but she survived and got us everywhere.  First town we hit was Port Douglas, mooi klein stadje maar bit overrated over hoe geweldig het wel niet zou zijn. Daar snel een duik genomen in de zee om een beetje af te koelen en richting Cape Tribulation & Daintree Forest te gaan, onderweg nog ff crocs gespot met een boot over the Daintree River. Met the ferry door the forest, eerste lookout point was zo adembenemend mooi!! (zie foto). Vervolgens nog ergens een stop gemaakt om een bushwalk te doen, je had 2 opties: een 700 meter boardwalk of 2,7km walk for experienced walkers. Natuurlijk kozen we voor de laatste, want we dachten dat doen we wel even :P dat even was dus echt door de bushbush, niet echt een pad en over bomen & takken moeten struikelen, berg op & berg af met 35 graden... we deden er 1.15h over en waren zeiknat tegen de tijd dat we terug kwamen, maar het was zoooooo mooi & leuk om te doen. We hoopte nog Casowaries te spotten, we zagen genoeg stront dus we dachten op het juiste pad te zitten, maar helaas niet tegengekomen.

Vervolgens doorgereden naar Cape Tribulation waar we gechilld hebben met een wijntje, biertje & sigaretje. Susie gepakt naar the campside, heerlijke mediumrare steak gebakken with grilled veggies om die vervolgens op het strand op te eten. Dronken & voldaan vielen we in slaap op het strand, werden 's nachts wel wakker want het begon te regenen dus moest we in de benauwde Susie slapen. om 7 uur wakker worden door de hitte, een duik genomen in de zee en hop weer in Susie richting the falls. Het was nogal een rit dus ik had besloten een stop te doen bij de The Emerald Creek Falls, geen idee of het wat zou zijn maar het was een "fall"  en we hadden nogal een watervallen dagje dus ik vond het wel toepasselijk. Bij the information centre gevraagd hoe we er moesten komen en toen werd ons wel eventjes gezegd dat we een elastic band moesten meenemen ivm de dodelijke slangen daar dus dat als een van ons gebeten werd dat we ons been konden afbinden zodat het gif daarin bleef en we niet meteen doodgingen.. hihi jeiks... The route up there was rough, especially for Susie, en de walk daarna naar de watervallen toe was ook erg heet.. Maar geen slangen gezien en het was zo bloody worth it!! See the pics!! Biertje daar gedronken om weer op te laden en verder te kunnen rijden naar the andere falls. Onder de watervallen gezwommen, het water was koud maar ik moest de foto hebben ;p.

'S avonds bij Jackaroo's afgezet, kort benauwd nachtje gehad (ze hebben hier geen airco) en om 06.30 werd ik opgepikt om te gaan skydiven en dat was zo fucking awesome!!!!! In de middag gechilld op South Mission Beach, waar we dachten veilig binnen een stingernet te zwemmen (stinger zijn hier de dodelijk kwallen en het is momenteel stinger-season.. vandaar). Denk je veilig te zwemmen, komt er opeens een krokodil van 1,5 meter boven water 2 meter naast me binnen het stingernet! Holy fucka moly! Je bent daarin blijkbaar wel veilig tegen kwallen, maar dat was het dan ook wel :p.. Het was gelukkig nog maar een baby van 1,5 meter en zo'n 1 jaar oud en na een tijdje kwamen the Rangers de krokodil uit he zwemgebied halen.

Ok, beetje kort gehaast verhaal maar er zijn meerdere mensen die de laptop willen gebruiken vandaar.. Plus ik ga steak bakken en wijn drinken (is wat belangrijker dan deze blog ;) ).

Hopelijk genieten jullie van de foto's!!