Eerste weekje in Aussie

23 september 2014 - Clarkes Hill, Australië

Hello everybody,

Nou hier maar mijn eerste story. First of all ben ik goed aangekomen na een helse vlucht. De eerste vlucht van A'dam naar Hong Kong duurde zo'n 11,5 uur en slapen lukte me niet echt. Ow en voor the record als iemand ooit in Hong Kong of ergens in die area komt, bestel geen Congee want als je net zoals mij denkt van "hmmm dat sounds interesting", neem het niet.. Het is een soort van witte smerige smakende papachtige brij, echt te nasty voor worden. Maar anyway in Hong Kong moest ik 4 uurtjes wachten op mijn volgende vlucht en heb ik leuk naar chineesjes gekeken. Vervolgens 9,5 durende vlucht naar Melbourne en nog voordat we waren opgestegen was ik al in slaap gevallen, ik was namelijk nogal kapotjes :).

In Melbourne aangekomen werd ik door de douane eruit gepikt en werd mij uitvoerig gevraagd wat ik kwam doen in Australia en toen ze erachter kwamen dat ik kwam voor een veterinaire stage vertrouwde ze het al helemaal niet meer en wilde ze weten met welke dieren ik allemaal de laatste tijd in contact ben gekomen (nee echt geen cattle ;) ) en of ik geen medicatie of marihuana (A'dam he) of levende dieren had meegesmokkeld. De Australian border guy was nogal een hottie dus ik vond het totaal niet erg om ff uitvoerig met hem te praten :p. Ik werd opgepikt door mijn neef Tom van Melbourne airport, waarbij ik 2 avondjes zou verblijven ergens in de suburb of Melbourne.

De volgende ochtend werd ik om een uurtje of 9 wakker van het zonnetje, hop hardloopspulletjes aan en 40 minuutjes hardgelopen langs het strand. Ik vond het zelf nogal een goede start van mijn trip en ik ben daarna in de trein gestapt voor een dagje Melbourne. De zon scheen en ik heb heerlijk de toerist uitgehangen, naar Royal Botanic Gardens geweest (echt super mooi park met heel veel verschillende plantjes & bomen :p) en daarna zo'n beetje de hele stad doorgelopen. Mijn voetjes begonnen op een gegeven moment moe te worden, dus ben toen een bar ingelopen voor een welverdiend wijntje; niet wetende dat het echt zo'n vrijmibo-bar was dus genoeg mannen in pak om mijn ogen een plezier te doen ;) (alcohol is hier btw echt duur, $10 voor een glaasje wijn :S absurd maar ach ik wen er wel aan :P) 's avonds met Tom gegeten en filmpje gekeken en de volgende ochtend de trein naar Ballarat gepakt waar Annemarie (een van de dierenartsen op Rosehill farm) mij zou oppikken. Zenuwachtig dat ik was!!

Eenmaal hier op de farm aangekomen keek ik mijn ogen uit, zo widespread allemaal en zoveel nieuwe impressies. Ik zal jullie ook eventjes een impressie geven van de kliniek hier. First of all ziet de kliniek niet uit als een kliniek wat je zou verwachten, het is een gebouw/schuur van zilver golfplaten met een office, wachtkamertje, koffieruimte, een small animal kamer, 5 stallen, 6 opvoelboxen, 1 dental care crush/stock ding, 1 operatiestal (een stal met veel zachte matten), hengsten fantoom waarop de hengsten springen om sperma te vangen (aka the green lady), een klein laboratory voor de sperma collectie en 2 opslagkamers. Daarnaast hebben we een paar paddocks, veel grote weilanden, een longeerbak & een kleine bak en alles op zo'n 101 hectare grond. Boven de kliniek heb je ook nog een appartement waar ik verblijf, dat wat ik ook wel the shithole noem haha het was namelijk echt een ranzig appartementje toen ik aankwam. Ik heb een keukentje en een woonruimte, badkamer en 2 slaapkamers. Het was echt heel nasty, maar gelukkig ben ik van het aanpakken en heb ik de badkamer al attacked en kan ik nu een beetje normaal schoon douchen :) de rest ga ik beetje voor beetje schoonmaken maar eerlijk gezegd ben ik de afgelopen dagen nu steeds eind van de middag kapot dus ik denk dat ik beetje last heb van mijn jetlag en dat alle nieuwe dingen gewoon veel energie kosten.

Het is momenteel nog rustig op de kliniek, we hebben 2 merries die op springen staan, afgelopen dagen 2 veulens gehad die critical care nodig hadden (2 keer een meconium obstipatie, waarvan eentje een hernia scrotalis erbij kreeg, maar beide zijn ze weer alive & kicking) en overdag checken we 2x per dag the due to foal mares of ze al bijna due zijn en naar the foaling pens moeten met een veulenalarm om, wat patiëntjes die langskomen dus ik heb fijn eventjes de tijd om mijn way around the clinic te vinden, the due to foal mares allemaal te leren kennen etc etc. Zondag beginnen we met het scannen van de merries, dus hier noemen ze het deze week allemaal "the silence before the storm". Ik ben benieuwd!!

Het is tot nu toe elke dag nog zonnig geweest en erg lekker weer, 's avonds is het hier fucking koud en daar moet ik echt wel eventjes aan wennen, met name omdat we in het appartement niet echt een verwarming hebben. Dus slaap ik onder 5 dekens, volop in pyjama en heb ik van Darren (eigenaar van de kliniek) de kleine verwarming uit the small animal surgery room gekregen :). Ik wil echt niet denken aan de dagen dat het hier niet sunny zal zijn en mijn kamer dus niet overdag een beetje opwarmt :|.

Maar daar ga ik maar nog niet aan denken, want ik geniet hier volop en de mensen zijn heel aardig and I cannot wait for the breeding storm to hit :D

Voor de liefhebbers, mijn adres:

Rosehill farm Veterinary Practice

52 Madderns Road
Clarkes Hill
Victoria  3352
Australia.

Voor de rest heeft de kliniek ook een postal address, en noem me blond maar ik heb geen idee waar post voor mij heen gestuurd moet worden dus bij deze geef ik die ook maar zodat jullie het zelf kunnen uitzoeken ;)

Rosehill farm Veterinary Practice

Liefs,

Fiene

1. Michelle:
    23 september 2014
    Zijn al die jaren kou training in A'dam toch nog ergens goed voor geweest
  2. Sanne:
    Hee fiene!
    Leuk om je eerste verhaal te lezen!!!
    Wat ben je toch een stoer wijf xxxxx
  3. Marianne:
    I follow you baby XXX
  4. Oma:
    26 september 2014
    Hai Josephine, ik heb je eerste brief gelezen.Fantastisch. Hopelijk hoor ik spoedig je volgende bericht naar de familie hier. Veel plezier en geluk in Australië.Oma